Obsługiwane przez usługę Blogger.

Sirmione - miasto o iście włoskim klimacie.

Idylliczne miasteczko położone na cyplu, który ulokowany jest na Jeziorze Garda, to prawdziwa kwintesencja włoskości! Nieważne którą stroną ulicy idziesz, bo po obydwu stronach rozpościera się niesamowity widok na jezioro, a zaraz za nim na góry. Do tego podjazdy domów przyozdobione w kwitnące drzewa, rododendrony czy palmy sprawią, że zapomnisz o bożym świecie, choć na moment. Idąc tą uliczką w końcu dojdziesz do zamku, który jest zwieńczeniem Twojego spaceru. Tam znajdziesz masę typowo włoskich lokali, kręte i często wąskie uliczki i w końcu wyjście na bardzo skromną, ale za to przepiękną plażę.
Jak już mogliście się zorientować po ostatnim zdjęciu, ta wyprawa nie należy do najświeższych - a wręcz przeciwnie, bo był to jeden z pierwszych wyjazdów (chwilę po pamiętnej pierwszej podróży, o której możecie przeczytać więcej o tutaj: Pierwsza podróż w wieku 19 lat? Moja historia). Czerwiec 2015 rok, jestem tuż po maturze i właśnie przeżywam swoją kolejną, ogromną przygodę podczas moich najdłuższych wakacji, odkąd rozpoczęłam edukację. Dołączam do ekipy, która ma jedno wolne miejsce w aucie. Celem podróży jest Wenecja, a po drodze odwiedzamy Słowenię (30. najlepszych ciekawostek o rajskiej Słowenii), Sirmione, górskie miasteczka w Austrii, a także jedziemy trasą widokową Hochalpenstrasse.

Ten wpis niestety nie będzie typowym przewodnikiem, bo wtedy jeszcze nie potrafiłam planować podróży i zdawałam się na swoich współpasażerów, w tym Pawła, który był kierowcą i organizatorem całego zamieszania. Ale ten eurotrip tylko uświadomił mi, jak bardzo brakowało mi w życiu podróży. Tu przeczytacie trochę o historii tego miasta, trochę ciekawostek i obejrzycie trochę zdjęć☺️
Sirmione
Samo ulokowanie miasta czyni je wyjątkowym. Znajduje się ono na wąskim półwyspie otoczone z trzech stron wodami Jeziora Garda, tym samym jest uznawane za perełkę tego regionu. Od I w. p.n.e. Grada i obszar dzisiejszego Sirmione były ulubionym kierunkiem wypoczynkowym bogatych mieszkańców Werony, nigdyś ważnego ośrodka rzymskiego. Historia tego miasta sięga IV-V wieku p.n.e., kiedy to znajdowała się tu twierdza broniąca południowego brzegu jeziora. W XIII wieku Sirmione znalazło się we władaniu rodziny Scaligerich i z tego okresu pochodzi zamek, który jest zwieńczeniem półwyspu.
Spacer rozpoczęliśmy już o 7 rano, bo wczesnym popołudniem ruszaliśmy w dalszą trasę, więc wyciągnęłam Pawła na szybki spacer i zdjęcia w świetle wschodzącego słońca! I tak spacerując, chodząc od brzegu do brzegu, co chwilę zaglądając to na coraz piękniejsze posesje przeleciał nam ten czas. Moja głowa nie była przygotowana na taką ilość pięknych widoków w ciągu jednego tygodnia. Coooś niesamowitego❤️
Duch w zamku
Jak na porządny zamek przystało, tak i ten ma swojego ducha, a jest nim duch chłopca o imieniu Ebengardo, który wraz ze swoją ukochaną Arice niegdyś zamieszkiwali teren zamku. Pewnego dnia, w czasie ogromnej ulewy, do wrót zamku zapukał rycerz o imieniu Elalberto z prośbą o schronienie. Para niewiele myśląc ugościła wędrującego rycerza, który od pierwszego wejrzenia zauroczył się w dziewczynie. W nocy zakradł się do jej komnaty, ale w wyniku szamotaniny Arice została ranna i następnie zmarła. Zbudzony ze snu Ebengardo zjawił się w komnacie ukochanej i w akcie zemsty zabił Elalberto. Zemsta ta niewiele dała, bo po dziś dzień duch chłopaka krąży po zamku w poszukiwaniu swojej ukochanej.
Plaże
Choć kamieniste, to równie piękne i zachęcające do kąpieli! Aż żałuję, że nie zabrałam stroju kąpielowego na ten spacer. Za to kilka, bo aż 5, lat później kąpałam się w sąsiadującym Jeziorze Como (więcej przeczytasz tu: Co zwiedzić nad zapierającym dech w piersiach Jeziorem Como).
Jak zwiedzać miasto?
Moim, od zawsze ulubionym sposobem zwiedzania jest gubienie się w uliczkach, intuicyjne skręcanie w coraz to węższe przejścia. Wtedy odkrywam najlepsze miejsca, o których rzadko można przeczytać w przewodnikach. Wtedy też najlepiej można posmakować życia lokalsów. Marzy mi się zamieszkać gdzieś we Włoszech...
Jeśli macie jeden dzień wolnego, albo szukacie miejsca na nocleg w czasie podróży i chcecie odrobinę skosztować prawdziwego, włoskiego życia i klimatu, to zdecydowanie powinniście wybrać Sirmione. Urocze miasto, takie w sam raz na pół dnia, na chwilę, na obiad czy popołudniowe prosecco. My zwiedzaliśmy miasto tuż po przyjeździe, czyli około 21-23, a później chwilę przed wyjazdem, czyli z samego rana wyszliśmy na spacer - około 7.
Tym wpisem nadrabiam zaległości ze swojego podróżniczego życia. W końcu prowadzenie bloga jest dla mnie jak prowadzenie dziennika podróży przemieszanego z pamiętnikiem. To takie moje małe miejsce w sieci, gdzie gromadzę wszystkie moje najpiękniejsze wspomnienia z podróży i z życia❤️




25019 Sirmione, Prowincja Brescia, Włochy

Brak komentarzy